torsdag 23 juni 2011

Äntligen

Bosse och jag träffades i Krokom för avfärd till Landvågen där reservdelsbil fanns. Plockade loss servopumpen med den slang som var paj på min Celica. Bosse plockade bromsok och vi fick övertyga småpojkar om att vi hade våra egna tröjjor på oss(!)
Hittade en varvräknare som senaste generationen Edberg tejpade fast på trampbilen.
Bosse gjorde fler fynd. gasdämpare och hjul till lådbilen. Lyckad resa.

Efter kortare kaffepaus i Krokom åkte jag till farsan i Nälden.
Monterade dit servopump med nya slangar och startade upp Celicam och då var det tätt. Skönt.
Sedan tillbaka med resterande delar runt omkring och jag lät bilen gå en stund. Luftade servon med. Gjorde kontroll av hjulinställning.
Dammsög ur lite skräp ur Celican och fixade pilar som visar var dragöglorna sitter. Även huvudströmmen märktes ut.

Hade kunnat testa i morgon torsdag på Lungre men vädret ser ut att bli bara skit så vi tar det nästa torsdag istället. Då bör jag ha fixat vagnsboken också men jag tror inte det ska vara några bekymmer.

Vill passa på att tacka Bosse för slang och skjuts idag.

Inga kommentarer: